Herald Citzen
 LATEST NEWS
 Top Stories
 U.S.
  Severe Weather
  Bird Flu
 World
  Castro
  Mideast Crisis
  Iraq
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
  Sports Columns
  NASCAR
  Baseball
  College Hoops
  NBA
  NHL
  Tennis
  Golf
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Podcasts
 Blogs
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Archive Search
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 AP Video Network
 Today
 in History
 Corrections
Correction: Hospital Superbug Outbreak story
LOS ANGELES (AP) -- In a Feb. 20, 2015 story about an antibiotic-resistant "superbug" outbreak at Ronald Reagan UCLA Medical Center, The Associated Press mischaracterized a statement an expert made about proving the cause of an infection. Lawrence Muscarella, a health care and sterilization expert, said he was suggesting an argument hospitals might use when he said, "Proving causation is impossible." Muscarella said an infection can be proven to come from a hospital instrument....

Correction: Climate Change-American Pika story
SALT LAKE CITY (AP) -- In a story Aug. 25 about a study about the American pika vanishing from some Western lands, The Associated Press reported erroneously how many areas where the animal is still living in northeastern California. The pika was not found in 11 of 29 sites where it once lived in northeastern California....

Correction: LI Highway Accident story
MANORVILLE, N.Y. (AP) -- In a story Aug. 22 about a vehicle crash that killed six people on Long Island, The Associated Press used an erroneous spelling provided by police. The 10-year-old who died was Cristopher Pinales, not Christopher....

Correction: Missing Ship story
JACKSONVILLE, Fla. (AP) -- In a story Aug. 24 about new information recovered from the sunken freighter El Faro's black box, The Associated Press reported erroneously when the captain ordered the crew to abandon ship. The order was given about 36 hours into its journey, not 10 hours....

Correction: Giants-Mara story
EAST RUTHERFORD, N.J. (AP) -- In a story Aug. 24 about New York Giants owner John Mara commenting on placekicker Josh Brown's one-game suspension, The Associated Press erroneously reported some of the details of the allegations made against Brown and details of the NFL's personal conduct policy. According to the NFL, Brown allegedly grabbed his ex-wife by her wrist, not her throat, and the ex-wife's allegations of 20 abusive incidents were contained in a court filing, not made to the media. Additionally, the NFL's personal conduct policy doesn't mandate a six-game suspension. It calls for a baseline suspension of six games without pay for violations involving assault, with consideration given to possible mitigating or aggravating circumstances....

Correction: UN Weapons Proliferation story
UNITED NATIONS (AP) -- UNITED NATIONS - In an Aug. 23 story about the threat of terrorist groups obtaining weapons of mass destruction, The Associated Press reported incorrectly that Interpol had seized an Islamic State group laptop in 2014 in Syria owned by a Tunisian chemistry and physics student that contained information on developing biological weapons. The laptop was not seized by Interpol, but by another rebel group, Interpol says....

Correction: Students Pepper-Sprayed story
ATLANTA (AP) -- In a story Aug. 24 about a parent arrested for pepper-spraying students at a school, The Associated Press erroneously reported that Atlanta Public Schools spokeswoman Kimberly Willis Green said the incident happened during a fight and the woman was trying to stop her son from being jumped. Green tells the AP she never said that....

Correction: Water Park-Fatality-Regulation story
TOPEKA, Kan. (AP) -- In a story Aug. 12 about the regulation in Kansas for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported that South Dakota was among the states that have no laws regulating the industry. South Dakota passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Amusement Ride Safety story
NASHVILLE, Tenn. (AP) -- In a story Aug. 22 about the lack of unified regulation for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported which states have no laws regulating the industry. Montana was omitted from the list, which also includes Alabama, Mississippi, Nevada, Wyoming, and Utah. It also incorrectly included South Dakota, which passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Climate Change-Smog story
GAINESVILLE, Fla. (AP) -- In a story Aug. 22 about a new study about climate change and increased smog in the Southeastern U.S., The Associated Press reported erroneously the source of an emailed quote. The quote, "Climate change is more about sea ice and polar bears," should have been attributed to Ashley Lawson, a senior fellow at the Center for Climate and Energy Solutions, not Laura Rehrmann, the center's spokeswoman....