Suburban Chicago Newspapers
 LATEST NEWS
 Top Stories
 U.S.
  Severe Weather
  Bird Flu
 World
  Castro
  Mideast Crisis
  Iraq
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
  Sports Columns
  NASCAR
  Baseball
  College Hoops
  NBA
  NHL
  Tennis
  Golf
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Podcasts
 Blogs
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Archive Search
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 AP Video Network
 Today
 in History
 Corrections
Correction: Water Park-Fatality-Regulation story
TOPEKA, Kan. (AP) -- In a story Aug. 12 about the regulation in Kansas for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported that South Dakota was among the states that have no laws regulating the industry. South Dakota passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Amusement Ride Safety story
NASHVILLE, Tenn. (AP) -- In a story Aug. 22 about the lack of unified regulation for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported which states have no laws regulating the industry. Montana was omitted from the list, which also includes Alabama, Mississippi, Nevada, Wyoming, and Utah. It also incorrectly included South Dakota, which passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Police Shooting-Milwaukee story
MILWAUKEE (AP) -- In a story Aug. 22 about a fatal police shooting in Milwaukee, The Associated Press incorrectly reported that the Wisconsin Department of Justice is required by state law to investigate officer-involved shootings. The law, in fact, requires an investigation by at least two individuals outside of the police agency involved, which may or may not include the state Department of Justice....

Correction: Climate Change-Smog story
GAINESVILLE, Fla. (AP) -- In a story Aug. 22 about a new study about climate change and increased smog in the Southeastern U.S., The Associated Press reported erroneously the source of an emailed quote. The quote, "Climate change is more about sea ice and polar bears," should have been attributed to Ashley Lawson, a senior fellow at the Center for Climate and Energy Solutions, not Laura Rehrmann, the center's spokeswoman....

Clarification: Holocaust-Drawing Returned story
WASHINGTON (AP) -- In a story Aug. 18, The Associated Press reported that the National Gallery of Art was returning a drawing to the heirs of a woman forced to sell it before she was deported to a concentration camp in Poland. The story should have made clear that the concentration camp was run by Nazi Germany, which had occupied Poland at the time....

Correction: United Nations-Nuclear Weapons story
GENEVA (AP) -- GENEVA - In a story Aug. 19 about a U.N. working group's decision to call on the U.N. General Assembly to consider launching multilateral negotiations on nuclear disarmament, The Associated Press misspelled the name of Thai ambassador and erroneously attributed to him a comment that the decision would have little impact unless nuclear powers were also on board. His name is Thani Thongphakdi, and he did not say that the group's decision will have little impact unless nuclear powers join in....

Correction: Turner Field Future story
ATLANTA (AP) -- In a story Aug. 18 about a redevelopment deal at Turner Field, The Associated Press reported erroneously the name of a real estate firm. The real estate firm is named Carter, not Carter U.S.A....

Correction: Turner Field Future-The Latest story
ATLANTA (AP) -- In a story Aug. 18 about a redevelopment deal at Turner Field, The Associated Press reported erroneously the name of a real estate firm. The real estate firm is named Carter, not Carter U.S.A....

Correction: Harley-Defeat Device story
WASHINGTON (AP) -- In a story Aug. 19 about Harley-Davidson's $15 million air-pollution settlement with federal regulators, The Associated Press reported erroneously the reason more than 12,000 motorcycles had been found out of compliance with federal clean air regulations. The bikes were in violation because they were sold without required environmental certifications, not because they were modified with the suspect tuners also at issue in the settlement....

Correction: Cisco Systems-Layoffs story
SAN FRANCISCO (AP) -- In a story Aug. 17 about Cisco Systems laying off 5,500 workers, The Associated Press reported erroneously that Apple went bankrupt in the 1990s. The story should have said Apple nearly went bankrupt during that time period....