Daily Tribune

 LATEST NEWS
 Top Stories
 Iraq
 South Asia Quake
 Hurricane Wilma
 U.S.
 World
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Text Archive
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 News Summary
 (AUDIO)
 News Summary
 (VIDEO)
 Today
 in History
 Video Gallery
 Photo Gallery
 PhotoWeek
 SportsWeek
 U.S. Census
 Database
 U.S. Crime
 Database
 Corrections
Correction: The Bomb story
ALBUQUERQUE, N.M. (AP) -- In a story July 27 about a new PBS special called "The Bomb," The Associated Press reported erroneously the author of a 1946 New Yorker essay on the victims of Hiroshima. The essay was written by John Hersey, not John Henry....

Correction: San Francisco-Soda Warning story
SAN FRANCISCO (AP) -- In a story July 26 about a lawsuit against San Francisco by the American Beverage Association, The Associated Press reported erroneously where the city's health warning labels would be posted. The labels are to be placed on advertisements for certain sugary drinks, not on the beverages....

Correction: Smoltz-Tommy John Surgery story
In a story July 2 about John Smoltz's induction into the Baseball Hall of Fame, The Associated Press reported erroneously that he would be the first player enshrined into the Hall following Tommy John surgery. Smoltz is the first pitcher to enter the Hall who had the operation....

Correction: Hall of Fame Inductions story
COOPERSTOWN, N.Y. (AP) -- In a story July 26 about the Baseball Hall of Fame, The Associated Press reported erroneously that John Smoltz was the first player inducted into the Hall of Fame who had undergone Tommy John surgery. Smoltz was the first pitcher to enter the Hall who had the operation....

Correction: Movie Theater Shooting-Gunman story
LAFAYETTE, La. (AP) -- In a stories published July 24, 25 and 26 about Louisiana movie theater gunman John Russell Houser, The Associated Press, relying on court filings his family's lawyer submitted to obtain a protective order against him in 2008, reported erroneously that Carroll County Probate Judge Betty Cason ordered him committed involuntarily to a hospital for mental health treatment. Cason says her order was limited to detaining Houser against his will if necessary and delivering him to a hospital for a mental health evaluation....

Correction: Movie Theater Shooting-Timeline story
In a timeline of the life of Louisiana movie theater gunman John Russell Houser, The Associated Press, relying on court filings his family's lawyer submitted to obtain a protective order against him in 2008, reported erroneously that a Carroll County probate judge ordered him committed involuntarily to a mental hospital. Judge Betty Cason says her order was limited to ordering deputies to deliver Houser against his will if necessary to a hospital for a mental health evaluation....

Correction: Movie Theater Shooting story
LAFAYETTE, La. (AP) -- In stories published July 25 about Louisiana movie theater gunman John Russell Houser, The Associated Press, relying on court filings his family's lawyer submitted to obtain a protective order against him in 2008, reported erroneously that Carroll County Probate Judge Betty Cason ordered him committed involuntarily to a hospital for mental health treatment. Cason says her order was limited to detaining Houser against his will if necessary and delivering him to a hospital for a mental health evaluation....

Correction: Immigration-Family Detention story
LOS ANGELES (AP) -- In a story July 24 about the detention of immigrant children, The Associated Press reported erroneously which federal government agency was found to be in violation of a previous settlement involving the detention of immigrant children. The agency was the Department of Homeland Security, not the Department of Justice. The story also reported erroneously how long the judge gave the government to respond regarding the possibility of an injunction. It was one week, not 90 days....

Correction: Lake Michigan Shipwreck story
MUSKEGON, Mich. (AP) -- In a story July 23 about a dive team discovering a 116-year-old shipwreck in Lake Michigan, The Associated Press reported erroneously the name of the group that has discovered 15 other historic shipwrecks. It was the Michigan Shipwreck Research Association, not the Michigan State Police Underwater Recovery Unit....

Correction: Mexico-Violence story
MEXICO CITY (AP) -- In a story July 26 about 129 bodies being discovered during a search for missing students in Mexico, The Associated Press reported erroneously the number of bodies that were determined to be male. There were 92, not 112....