Correction: Earns-McDonald's story
NEW YORK (AP) -- In an Oct. 21 story about McDonald's third-quarter earnings results, The Associated Press reported that a TV station in China showed one of the company's suppliers repackaging expired meat. The story should have said the station showed the supplier repackaging meat that was alleged to be expired. The claim has not been publicly confirmed by the government or the supplier....

Clarification: Turkey-Islamic State-Istanbul story
ISTANBUL (AP) -- In a story Oct. 17, The Associated Press reported that the owner of a bookstore in Istanbul that sells pins bearing the emblem of the Islamic State group said jihadists should not be classified as terrorists. The story should have specified that Osman Akyildiz said he does not support the Islamic State militants' campaign of beheadings....

Correction: Air Bag Recall-Glance story
In a glance box Oct. 20 about an auto industry air bag recall, The Associated Press reported erroneously that 133,221 older General Motors cars were included in the recall, based on a statement from the National Highway Traffic Safety Administration. The agency later revised its list to show that only about 10,000 GM cars are part of the recall, including the Pontiac Vibe and Saab 9-2X....

Correction: Christie-Income Taxes story
NEWARK, N.J. (AP) -- In a story Oct. 17 about New Jersey Gov. Chris Christie's tax returns, The Associated Press, relying on information provided by his office, reported erroneously on the nature of his wife's employment. Mary Pat Christie works full-time, not part-time....

Correction: Pennsylvania Employees-Porn story
HARRISBURG, Pa. (AP) -- In a story Oct. 20 about the suspension of Pennsylvania Supreme Court Justice Seamus McCaffery, The Associated Press attributed a statement to an attorney for McCaffery, Dion Rassias. The statement was distributed by Frank Keel, who said Tuesday he wrongly attributed the comments to Rassias due to miscommunication. Keel, who described himself as an unofficial media adviser to the court, said the statement was from him....

Correction: China-Universal Theme Park story
BEIJING (AP) -- In a story Oct. 13 about Universal's new theme park in China, The Associated Press included Spider-Man in the headlines and lead as a character that might potentially be part of the park's attractions. Universal does not have rights to use Spider-Man in China, those rights are owned by The Walt Disney Co., which bought Marvel Entertainment in 2009....

Correction: Pit Bull Vote story
ENGLEWOOD, Colo. (AP) -- In a story Oct. 18 about an upcoming vote on banning pit bulls, The Associated Press reported erroneously the name of DogsBite.org's founder. She is Colleen Lynn, not Colleen Long....

Correction: Books-Twin Peaks story
NEW YORK (AP) -- In an Oct. 16 story about an upcoming "Twin Peaks" novel, The Associated Press erroneously reported that a "Twin Peaks" TV sequel will be directed by Mark Frost. It will be directed by David Lynch, Frost's series co-creator and executive producer....

Correction: Climate Change-Wolverine story
BILLINGS, Mont. (AP) -- In a story Oct. 13 about a lawsuit over wolverines, The Associated Press erroneously reported the area where wolverines are found. The animals are found in Washington state, as well as in portions of Montana, Wyoming, Idaho, and Oregon...

Correction: Nice Airlines Unprofitable story
NEW YORK (AP) -- In a story Oct. 8 about Virgin America, The Associated Press reported erroneously that the company lost $9.4 million in the first six months of this year. Instead, the airline had a profit of $14.6 million for that period....

Latest News
Advertisement