Daily Mountain Eagle
 LATEST NEWS
 Top Stories
 U.S.
  Severe Weather
  Bird Flu
 World
  Castro
  Mideast Crisis
  Iraq
 Business
 Personal Finance
 Technology
 Sports
  Sports Columns
  NASCAR
  Baseball
  College Hoops
  NBA
  NHL
  Tennis
  Golf
 Entertainment
 Health
 Science
 Politics
 Washington
 Offbeat
 Podcasts
 Blogs
 Weather
 Raw News
 NEWS SEARCH
 
 Archive Search
 SPECIAL SECTIONS
 Multimedia Gallery
 AP Video Network
 Today
 in History
 Corrections
Correction: Missing Ship story
JACKSONVILLE, Fla. (AP) -- In a story Aug. 24 about new information recovered from the sunken freighter El Faro's black box, The Associated Press reported erroneously when the captain ordered the crew to abandon ship. The order was given about 36 hours into its journey, not 10 hours....

Correction: Giants-Mara story
EAST RUTHERFORD, N.J. (AP) -- In a story Aug. 24 about New York Giants owner John Mara commenting on placekicker Josh Brown's one-game suspension, The Associated Press erroneously reported some of the details of the allegations made against Brown and details of the NFL's personal conduct policy. According to the NFL, Brown allegedly grabbed his ex-wife by her wrist, not her throat, and the ex-wife's allegations of 20 abusive incidents were contained in a court filing, not made to the media. Additionally, the NFL's personal conduct policy doesn't mandate a six-game suspension. It calls for a baseline suspension of six games without pay for violations involving assault, with consideration given to possible mitigating or aggravating circumstances....

Correction: UN Weapons Proliferation story
UNITED NATIONS (AP) -- UNITED NATIONS - In an Aug. 23 story about the threat of terrorist groups obtaining weapons of mass destruction, The Associated Press reported incorrectly that Interpol had seized an Islamic State group laptop in 2014 in Syria owned by a Tunisian chemistry and physics student that contained information on developing biological weapons. The laptop was not seized by Interpol, but by another rebel group, Interpol says....

Correction: Students Pepper-Sprayed story
ATLANTA (AP) -- In a story Aug. 24 about a parent arrested for pepper-spraying students at a school, The Associated Press erroneously reported that Atlanta Public Schools spokeswoman Kimberly Willis Green said the incident happened during a fight and the woman was trying to stop her son from being jumped. Green tells the AP she never said that....

Correction: Water Park-Fatality-Regulation story
TOPEKA, Kan. (AP) -- In a story Aug. 12 about the regulation in Kansas for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported that South Dakota was among the states that have no laws regulating the industry. South Dakota passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Amusement Ride Safety story
NASHVILLE, Tenn. (AP) -- In a story Aug. 22 about the lack of unified regulation for amusement park rides, The Associated Press erroneously reported which states have no laws regulating the industry. Montana was omitted from the list, which also includes Alabama, Mississippi, Nevada, Wyoming, and Utah. It also incorrectly included South Dakota, which passed a law requiring inspections in 2014....

Correction: Police Shooting-Milwaukee story
MILWAUKEE (AP) -- In a story Aug. 22 about a fatal police shooting in Milwaukee, The Associated Press incorrectly reported that the Wisconsin Department of Justice is required by state law to investigate officer-involved shootings. The law, in fact, requires an investigation by at least two individuals outside of the police agency involved, which may or may not include the state Department of Justice....

Correction: Climate Change-Smog story
GAINESVILLE, Fla. (AP) -- In a story Aug. 22 about a new study about climate change and increased smog in the Southeastern U.S., The Associated Press reported erroneously the source of an emailed quote. The quote, "Climate change is more about sea ice and polar bears," should have been attributed to Ashley Lawson, a senior fellow at the Center for Climate and Energy Solutions, not Laura Rehrmann, the center's spokeswoman....

Clarification: Holocaust-Drawing Returned story
WASHINGTON (AP) -- In a story Aug. 18, The Associated Press reported that the National Gallery of Art was returning a drawing to the heirs of a woman forced to sell it before she was deported to a concentration camp in Poland. The story should have made clear that the concentration camp was run by Nazi Germany, which had occupied Poland at the time....

Correction: United Nations-Nuclear Weapons story
GENEVA (AP) -- GENEVA - In a story Aug. 19 about a U.N. working group's decision to call on the U.N. General Assembly to consider launching multilateral negotiations on nuclear disarmament, The Associated Press misspelled the name of Thai ambassador and erroneously attributed to him a comment that the decision would have little impact unless nuclear powers were also on board. His name is Thani Thongphakdi, and he did not say that the group's decision will have little impact unless nuclear powers join in....